Återigen dessa blommor.

Det blev regn ändå. Jag traskade hemåt från stan med cykelkorgen full av blommor, blomjord, krukor och diverse annat. Traskade eftersom två ekrar valt att sprätta loss från cykelhjulet. Svor åt dropparna som visst valt att falla trots en lovande morgon och konstaterade att mina nya röda skor inte är världens bästa gå-på-stan-och-köpa-blomjord-skor. Sen mötte jag min bror och han sa åt mig att det går faktiskt att cykla fast ekrarna jävlades. Eftersom han är äldre än mig har jag alltid trott att allt han säger är sant, tills den dagen jag började utveckla min egen hjärna, men idag valde jag att tro honom och vi följdes åt.

När jag kom hem hade jag glömt skoskavet, cykelproblemet och regnet och var bara supernöjd över mina nya, egengjorda(!), tavlor. De kommer göra vårt badrum väldigt fint tror jag.

Nu ska jag plantera om kaktusarna och sen dra ut till skärgården. Hejpa!

En sista bara: Två telefonförsäljare inom loppet av tjugo minuter. Oj, oj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback