Det är lur.

H&M lurar mig! Det är alltid samma, den här tiden på året. Jag får hem H&Ms höstkatalog, tittar igenom den och tror helt plötsligt att jag är peppad på höst. Men så är det egentligen inte. Vem är peppad på höst? Kanske de som gillar höst, men jag gillar inte höst. Jag älskar sommar. Jag skulle vilja ha sommar jämt. I alla fall halva året.

Vad är mysigt med höst? De fina färgerna. Den friska luften och promenader i mysiga tjocktröjor (som H&M lurat mig att köpa). Låt oss säga att det är höst september, oktober, november (augusti är en sommarmånad, säga vad man säga vill och det var då länge sen november var särskilt vintrig). Så, tre månader höst, det är ungefär 90 dagar. Hur många av dessa dagar ser man egentligen ett sånt här träd och känner att "wow, vad bra det är med höst"?

image68

Nej, H&M lurar mig att jag är peppad på höst. För jag är inte det. Jag älskar sommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback