Tricket.

Ha-ha! Jag har kommit på tricket. Hur jag slipper telefonförsäljarna. Eller, det finns egentligen två trick. Det första är såklart att inte svara i hemtelefonen alss. Det är ändå ingen vanlig människa som ringer på vår hemtelefon (förutom några få undantag). Men om jag är så nyfiken på om det möjligtvis skulle kunna vara någon av undantagen så är tricket att bara svara "Hallå". När personen som ringer sen frågar efter mig är det bara att säga att jag inte är hemma. Det är ju ingen som vet att det är jag som svarar.

Nackdelen är väl att det ibland kanske är någon som inte är telefonförsäljare som vill mig något viktigt på riktigt. Äh, vem försöker jag lura?! Det är ingen som ringer på hemtelefonen dagtid och vill mig något viktigt på riktigt. Jag fortsätter svara "Hallå" och låtsas som att jag inte är hemma.

Kommentarer
Postat av: soffe

man kan anmäla sig på en sida på internet gratis för att slippa telefonförsäljare. Intresserad?

2007-08-28 @ 12:33:28
Postat av: Lainen

ELLER så kan du inte ha en hemtelefon. :P Förresten går bindningstiden på Telia snart ut. Halleluja!

2007-08-29 @ 09:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback