Usla MAXI-handlare.

Det blev en fin och trevlig kväll. Blev bjuden på middag hos Lainen och vi pratade om vad som hänt de senaste månaderna. Sen drog jag och Namme till MAXI. Vi är verkligen sämst på att handla. "Har vi bomullen?" "Nej, just det, vi måste gå tillbaka hela vägen". Och sådär håller det på. Fram och tillbaka och hit och dit. Och när vi kommer hem kommer vi på att vi måste ändå tillbaka imorgon för det behövs visst mer saker. Typiskt.

Efter MAXI-insatsen slängde vi ihop pannkakor med blåbär och grädde, gjorde tolv portioner pastasås (matlådetänket!) och spikade upp lite tavlor. Fint blev det!

Imorgon ska jag och Gabriella ta en sväng(om?) på Expo. Jungfrufärd med en nykläckt bilförare! Jag är spänd. Sedan blir det en massa matlagning och mental förberedelse för kvällen som enligt schemat ska vara av typen knytkalas-förfest-utgång.

Så nu säger jag godnatt; Godnatt.

image55


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback