Vad är det för fel på det speciella folket?

Ibland kan jag verkligen undra vad det är för fel på folk. Folk i allmänhet. Eller egentligen är det ju speciellt folk jag syftar på. Jag tror att folk i allmänhet faktiskt är goda varelser, även om folk i allmänhet ofta är ganska klumpiga i uttryck och handling. Men speciellt folk, sånt folk som det står om i dagens VK, vad är det för fel? Vart stannade hissen när en reaktion på en bilolycka är att stå och skratta åt de skadade? Förmodligen någon stan mellan bottenvåningen och nedre källarplan. I den åsyftade händelsen var det två polisbilar som krockade. Men i bilarna satt inte poliser förstår ni väl (idioter!) det var bara människor.

Jag vill tro på folket i allmänhet, att de är medmänskliga. Men vad i hela helvete är det för fel på det speciella folket? (Mamma, ursäkta det ovårdade språket men kraftuttrycket behövdes och var för en god sak.)

Kommentarer
Postat av: ...Maria...

Verkligen. Det var på tiden :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback