Cypern saknar...

Tre saker jag saknar på Cypern;

1. Förmåga att göra saker i en högre växel och även komma i tid. Ska något bli fixat imorgon, förvänta dig det klart inom tidigast en vecka. Ska du träffa en cypriot, lägg till en timme på bestämd tid.

2.
 Ordentliga övergångsställen, så man slipper korsa vägen med livet som insats varje gång.

3.
Cyklar och cykelmöjligheter. Som aktiv cyklare är detta något jag saknar.


          

Har vandrat en stund med min mp3 och även varit och handlat lite. Jag mötte en man som log mot mig och pekade på solen samtidigt som han yttrade något helt obegripligt. Antingen tyckte han att jag var "het" eller bara het, det vill säga svettig och röd som en tomat av mina raska steg. Mest troligt det sistnämnda. Nu ska jag gå och lägga mig vid poolen med min vän Jane Eyre.


Note to self 1: Solen ser dina axlar och din näsa även när du är ute och vandrar och inte bara när du ligger och pressar.
Note to self 2: Backen upp till lägenheten är  j o b b i g.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Är backen upp till lägenheten så jobbig? Pust och stön. Och i den värmen... den backen ser jag inte framemot.
Pratade förresten med Frida igår. Hon satt och letade resor på nätet och verkade rätt sugen på att haka på nu. Trevlisch!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback