Boktips, tack.

Boktips? Jag behöver en bok att läsa. Funderar på Jane Eyre för att ligga lite före till hösten. Hej ambitiös. Annars vet jag inte. Hur vet man vad som är en bra bok? Framsidan? De få raderna där bak med utdrag från recensioner som såklart alltid rosar och överöser superlativ? Tips, tack!

Glömde att köpa en Cosmo idag. Det som var min plan. Hade velat ha en nu. Under täcket, ner på kudden, med en Cosmo i handen. Insupa allt viktigt magasinet har att dela med sig. Såsom tricket att göra om en strandklänning till en partyoutfit eller hur man får brännan att fastna på bästa möjliga sätt. Kort och gott, livsnödvändigheter. Helt ärligt, jag vet inte riktigt varför jag gillar den där tidningen, men det är någon slags eskapism. Att få låtsas att jag inte är jag och att här inte är här.

Det får bli säng utan litteratur. Kanske lika bra. Mitt huvud dunkar och illa mår jag.

Kommentarer
Postat av: Ida

Jane Eyre är en ganska bra bok faktiskt. :)

Vad ska du syssla med i höst som ska ha läst den?

Postat av: Anonym

Ehum ... Skördedrottningen av Andreas Marklund. Årets bok!

2007-05-11 @ 10:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback