Kottpassning.

Dagen började trött med att min kropp praktiskt taget vägrade kliva ur sängen. Kanske var det för att jag inte kunde sova igår, kanske var det för att kroppen visste att det stod presentation på schemat. Oklart. Hur som, den kom upp till slut och presentationen gick bättre än väntat. Var även intressantare än väntat att lyssna på alla andras presentationer. Ganska bra dag, med andra ord.

Vi tränade i en bastu ikväll och tjejerna diskuterade vilka av deras släktingar samt husdjur som skulle ha trivts i den mer eller mindre tropiska temperaturen. Sen kämpade de som djur, som alltid. En gammal idrottslärare kom förbi och han kände faktiskt igen mig efter tio år. Kunde till och med mitt namn och undrade om jag skulle träna gymnastik i all evighet.

Nu sitter jag och barnvaktar småkottarna. Inte så ansträngande efter att ha fått den äldsta kotten i säng. Han har energi som ett vindkraftverk en blåsig dag. Inte konstigt att han somnar på studs när han väl bestämt sig att han druckit nog med vatten, läst lagom många sagor och frågat rätt dos frågor.

Lite, lite skolarbete att förbereda inför morgondagens seminarie. Sen måste vi skaffa en hobby! Det är ju snart slut!

Kommentarer
Postat av: Maria

Tycker de var riktigt duktiga igår, trots värmen i hallen :)
Nu är det inte mycket kvar!
Förresten, har du några synpunkter på hur du vill att dansen ska sluta? "Dansa ut från scenen", göra något akrobatiskt, eller bara ett slut? Fundera lite :)
Kram/Maria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback