En Vänner-scen.

Ibland när jag cyklar utan att lyssna på musik ser jag på Vänner. Se som i att spela upp scener i mitt huvud. En kognitiv modell, skulle man kunna säga. Ja, alltså, vi har väl redan fastställt att jag är både språk- och Vännernörd så mer behövs inte sägas där.

Idag hade jag ingen musik i öronen och spelade således upp en rolig Vänner-scen för mig och bara mig. Från TOW The Dollhouse. Det är faktiskt en scen tillhörande kategorin "Rachels roligaste". För icke insatt kommer ett kort referat: Phoebe visar upp sitt egengjorda dockhus som bland annat har ett rum gjort av lakrits, ett aromarum och producerar såpbubblor. Denna scen är rolig för att:

1. Rachel har snickarbyxor på sig.
2. Rachel flaxar med armarna och gör ett okontrollerat glädjehopp.
3. Se 1 och 2, återigen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback