Vintern, den fula årstiden.

Jag blir automatiskt fulare på vintern. Eller, egentligen börjar det redan på hösten. När dagarna på beachen och kvällarna i baren (alltså, där jag jobbar) är över är det även över för allt vad bry-sig-om-sitt-utseende heter. När jag berättade för P att jag den här årstiden inte orkar tvätta håret så ofta, raka benen eller bry mig om klädsel sa han bara "speak for yourself". Men vadå? Finns det folk som orkar året om? Och följdfrågan blir då; hur?

Ta det här med rent och piffat hår, till exempel. Varför? På hösten är det antingen;
    a) blåsigt = håret blir rufsigt och som ett fågelbo
    b) regnigt = håret blir blött, såklart, och fult
    c) kallt = man måste ha mössa och håret blir platt och ofta statiskt
Vart är poängen med att piffa? Alla ovan nämnda väderlekar gör även håret smutsigt.

Jag är ful på vintern (just det, blek blir man också!) och har liksom trott att andra också är det, men så kanske det inte ligger till. Med tanke på reaktionen ska jag ta tag i mig själv och boka klipptid i veckan. Med det dock inte sagt att håret kommer att piffas, nejnej, men det vore ju trevligt om det slutade vara grått i alla fall.

Första steget mot övrigt utseende blir skönhetssömn. Fast det är knappt så jag känner mig värd sådan då dagen, förutom träningen, enbart har varit en slödag. Men sen när lyssnade jag på mig själv?

GODNATT!


Kommentarer
Postat av: soffe

Jag håller med! Jag sitter just nu med mössan på av den enkla anledningen.

2007-10-29 @ 09:34:04
Postat av: Lainen

Lucky you som kan strunta i att piffa håret. Jag kan inte se så äcklig ut, eftersom jag jobbar i kassa och måste stå för att se ful ut varje dag inför 100-tals människor. :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback