En varghistoria.

En artikel om en varg som skjutits har engagerat drygt hundra personer att lämna ett avtryck i kommentarsfältet. I skrivandets stund står siffran på 114. Vissa arga, andra ledsna, tredje upprörda. Och så vidare, och så vidare.

Jag är rädd för vargar. Min farfar sa alltid, på sin ljuvliga finlandssvenska; "Akta dig för vargen". Och en gång hängde han upp en gammal Elvis-cd utanför garaget för att skrämma bort vargen. Min farfar var med i kriget, sa han att något var farligt, så var det farligt. Personligen är jag därför lite lättad att den här vargen sköts. Tänk om den skulle ha hittat ända hit! Jag har ingen Elvis-cd att skrämma bort den med. Som sagt, lättad.

Kommentarer
Postat av: Hannaaaa

Eller huur! :)

Ja, skulle verkligen vara hur kul som helst! Kollade lite på vad du hade lagt ut på bloggen. Tyvärr har jag nog
inte möjlighet att följa med och kolla, har som lite fullt upp nu de närmaste 3 veckorna.. Men vi kan ju höra om det är några som är sugna på att gå :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback