Ofrivillig. Av ofri vilja.

Jaha. Här tänkte jag vara hurtig och hade lagt in en timmes prom i tidsplaneringen. Hann bara tio minuter och så öppnade himlen sig. Fantastiskt. Det blev då en ofrivillig springtur i stället. Stackars lilla rosa låg i fickan och blev alldeles blöt. Flåsade mig in på ICA, alldeles dyngsur, handlade och sprang sedan hem. Fort, fort. Allt för lilla rosa.

Här har man fått en redigt regnställ men vet inte av att använda det. För hur ska man kunna veta att himlen helt plötsligt ska välja att falla ner när den inte förvarnar? Eller gjorde den kanske det? Sedan när är helgrått ett säkert tecken på att det inte börjar regna?

Jag ser hela händelsen som något positivt. Allt tyder på att jag blivit optimist igen. Men för säkerhets skull åker ett parra ner i väskan. För ännu gladare blir jag om jag inte blir blöt. Minsann. Ha en fantastisk kväll kära världen. Jag ska ha det och jag är  g l a d.


Kommentarer
Postat av: Beez

Du verkar vara en skönt galen tös du. =0)

Blir glad av din blogg.

Grattis i efterskott då.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback