Åh, jag längtar så!

Det går liksom inte att komma ifrån den stolta känslan över detta vackra hus. Tomtarna trivs och byggherrarna är nöjda.


Ute faller snö. I koppen finns glögg. Ur högtalarna spelas Nat, Bing och Frank. I kylen står fudge och annan chokladskapelse. Och i rummet bredvid sitter ett par och jobbar med revymaterial. Nåja, nästintill julefrid.

Jag och min kära vän B har vandrat omkring på stadens gator och torg halva dagen och det var riktigt mysigt. Vilken bra stadsdag. Jag tror inte folket hade fattat att affärerna var öppna idag och det var trevligt för oss som fattat, liksom. Nu är jag redo och klar för julafton och dess efterföljande dagar. Jag längtar som ett barn. Längt, längt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback