Årets första, och troligen bästa, julklapp.

Jag har fått årets första julklapp ikväll. Och mycket troligt även årets bästa julklapp. Helt i linje med vad som sägs vara Årets julklapp - En upplevelse. Där står jag i mitt kök och försöker rädda en bränd kaka med lite glasyr då jag hör något oljud utanför mitt fönster. "Barn", tänker jag. Hör sedan ljudet en gång till och det låter som mitt eget namn. Går ut på balkongen och mycket riktigt är det barn som skriker, men inte kunde jag tro att det var mina 15 gymnastbarn!

Uppradade står de nedanför min balkong och inte någon Puff så långt ögat kan nå. Sedan stormar de min lägenhet och berättar att vi ska äta tacos följt av en massa fika. Jag får order om att inte göra något alls under hela kvällen. De hackar och skivar och diskar och dukar. Så himla söta! Vi äter och myser, ser gympafilm och kör några omgångar Twister. En mycket fin kväll och mitt mammahjärta är alldeles varmt.

Ja, inte nog med en fin kväll, de ger mig en fin present också. Det ska synas vem som är mamma i familjen. Själva är de alla märkta med "barn". Åh, mamma är rörd. 

GOD JUL FAMILJEN!


Kommentarer
Postat av: Åsa Bys

Hej där.

Jag behövde en morot, så jag googlade, och fastnade på din blogg. Har fortfarande inte hittat någon morot men gillade din sida. Du skriver kul. Ha en bra jul! Hälsn Å

Postat av: elin pelin

hoppas att du får en trevlig jul mamma!

2008-12-21 @ 22:14:43
URL: http://elinerica.blogg.se/
Postat av: Ellen

Barnen burkar ju egentligen inte ställa upp och diska osv frivilligt, det brukar ju vara mamma som säger åt oss vad vi ska göra. ;)

men allt för dig, mamma! God Jul!! :D

2008-12-22 @ 21:14:10
URL: http://kallamigellen.blogg.se/
Postat av: Östman

Åååå gulliga!

2009-01-11 @ 19:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback