Det ska pysslas i stugan.

Idag var dagen som jag skulle julklappshandla. Idag var även dagen då jag utsåg mig själv till årets sämsta julklappshandlare. Jag kom hem med diverse pysselredskap och två klädesplagg till mig själv. Det var ju inte riktigt vad som stod på listan som jag inte ens hade. Alltså, jag tror faktiskt att det var just det som var problemet, att jag inte hade någon lista. Helt omöjligt att lyckas utan en lista. Ikväll blir det julklappskonferens över telefonlinjen med syster och någon dag framöver får jag göra ett nytt försök.

Appropå nya försök så blir det förmodligen ett sådant på lördag vad gäller pepparkakshusbygge. Tills dess ska jag lusläsa avhandlingar om hur man smälter socker. Alternativt investera i ett superlim. Men innan revanschen ska jag pyssla med Pärlorna. Frågan är ju vem som kommer att tycka det är roligast. De? Eller jag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback