Varför smälte inte sockret?

Nu ska jag berätta för er, det som jag egentligen inte borde berätta för någon. Men jag gör det ändå. Det är våra misstag som gör oss till bättre människor. Right? Så här var det. Ett pepparkakshus skulle bli till. Men...

  1. Båda takdelarna hade gått sönder i paketet. Inte ett världsproblem, tänkte vi. Det fixar vi när vi limmar ihop det.
  2. Malin råkar förstöra en takdel som nu är i tre delar. Stämningen är trots detta positiv och vi tror att vi ska kunna lösa även detta problem.
  3. Ingen ättika till glasyren. Äh, det går lika bra utan. Och det gjorde det faktiskt, hyfsat.
  4. Sockret smälter inte. Varför? Är det Erik som är sämst (skulle kunna vara)?
  5. Malin tar sig an sockret. Men nej, det smälter inte.
  6. Krissamtal till rutinerad systeryster. Får diverse tips och provar dessa. Dock utan resultat.
  7. Äh, ingen ska ändå äta huset. Lim går lika bra. "För papper, foto och läder mm." Med mera är inte lika med pepparkakshus, kan jag berätta. En vägg går sönder.
  8. Nu gäller det att bli kreativa. En flaska honung får rycka in, men även detta utan resultat.
  9. Vid det här laget är klockan långt över midnatt och vi är faktiskt ganska trötta efter att ha bakat hundra lussebullar.
  10. Något som skulle kunna identifieras som pepparkakshusruiner ligger i papperskorgen.


Säg inte att vi inte försökte i alla fall! Revanschlusten är enorm.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Tant Lainen kan inte låta bli att undra; hur kunde inte sockret smälta? Jag skulle ha varit med!

Nog för att jag tror att du är mer haj än mig på pepparkakshus, men bakning och jag brukar annars gå i harmoni med varandra. (förutom om det är glutenfritt)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback