Från harmoni till oharmoni.

Måndag och ny vecka. Jag trodde för en sekund alldeles precis nu att det var morgon, men kom på rätt fort att jag faktiskt varit igång i nästan åtta timmar. Började väldigt harmoniskt med frukost till ett avsnitt Vänner. Traskade sedan iväg till skolan iklädd täckbyxor och Miche och med en ryggsäck på ryggen. Kände mig som ett litet barn på grund av ryggsäcken och gick lite konstigt på grund av skoskav.

Efter tre timmar läsning följde två timmar gemensamt plugg med min enda klasskamrat. Både trevligt och lite inspirationsingivande. Vi är redan på G med inlämningsuppgift nummer ett.

Traskade hem och nu är jag så långt ifrån en harmonisk stämning som man kan vara. Mina handleder värker av kylan och i ryggen har jag en låsning som gör att jag knappt kan andas eller sitta eller ligga eller stå. Det är nästan så jag får lite panik.

Men som min kära tränare präntat in i mitt huvud sedan barnsben: "Smärta är bara feghet som lämnar kroppen". Kanske ett bra tillfälle att inviga mitt nya badskum i ett varmt bad? Hjälper det måntro?


image316
image315

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback