I'm gonna pop the question.

Jo, det är så här att det är en sak jag har funderat på länge. Jag funderar på det nästan varje dag. Och nu tänker jag ställa frågan och hoppas på ett bra svar.

- Hur noga diskar du egentligen din osthyvel, äggskivare och vitlökspress? Jag menar, dessa köksredskap användas ju bara till sina väldigt specifika ändamål, hur viktigt är det då att diska dem noggrannt? Själv kör jag bara lite vatten och några skrubb.

När vi ändå är inne på temat diska (vilket får mig osökt att tänka på det faktum att
jag är den enda jag känner som kan skriva ett blogginlägg om diskning) så skulle jag vilja hylla diskmedel med trevlig doft. Diskningen blir så mycket trevligare när det doftar äpple istället för myggmedel. Heja doftdiskmedel!

Så, nu har jag fått ställa min fråga. Finally.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

svar lungt

Postat av: soffe

i diskmaskinen.

2008-02-13 @ 13:55:40
URL: http://www.soffilainen.blogg.se
Postat av: Lainen

Jag bloggar om plåster, banankartonger och ludd i naveln. Säger du att jag inte skulle kunna blogga om diskning? Eller säger du att du inte känner mig?

Jag diskar min vitlökspress med diskmedel och ser till att diskborstens strån får peta lite i hålen på vitlökspressen. Tänk om man råkar pressa ned gammal, torkad vitlök nästa gång man pressar! Usch.
Osthyvel använder jag inte, eftersom jag inte äter ost och äggkivare.. ursäkta mig, men använder man en sån ofta!?

2008-02-13 @ 15:41:29
URL: http://jossilainen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback