Funderingar från en bil.

Köra bil lämnar rum åt många tankar. När jag körde hem undrade jag följande;

1. Om ett djur dör, saknar man det då lika mycket som en människa? Jag har ju bara minnet av eremitkräftan Elon som kröp ur sitt skal. I ärlighetens namn grät jag en skvätt när det begav sig, men idag har jag väldigt svårt att förstå hur man kan värdera ett djur liksom en människa. Tanken växte fram när jag körde förbi en dam med en sprättig hund. Absolut inte så att jag hade tankar på att köra över hunden, men den var så sprättig, tänk om en olycka hade hänt?! Hur ledsen hade tanten blivit om hunden strykit med? Lika ledsen som om det hade varit hennes väninna?

2. Är det en bra låt som spelas på radion om man helt plötsligt måste skruva ner volymen för att man hör ett konstigt oljud och tror att bilen är trasig? Bilen var inte trasig, som tur var, och jag väntade ett tag med att skruva upp volymen igen.

Det var vad jag funderade på nästan hela bilfärden. Det och lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback