Inatt jag drömde något som...

...gjorde mig så förbannad! Jag skulle upp till en övervåning (exakt vilken är lite oklart) och åkte ovanpå en hiss. Vilket var både en märklig och obehaglig upplevelse. Jag kom på att jag glömt min dataväska på nedervåningen så jag sprang ner för en läskig spiraltrappa. Jag ser en brud närma sig min väska och ropar "nej, den är min, jag ska just hämta den!" Och vad gör tjejen? Hon tar väskan!

Arg som ett bi kastar jag mig över henne. Hon är helt dum i huvudet och vägrar släppa. Jag trycker ner henne på golvet och där stannar vi. Där stannar drömmen jättelänge. Hon ligger på golvet med en hand på väskan. Jag trycker ner henne med en hand runt hennes löjliga handled och den andra på väskan.

Konstig dröm. Och den sög liksom musten ur mig. Ända tills mitt väckningssamtal. Då blev morgonen mysig och så mycket bättre. Frågorna återstår dock; vad betyder drömmer och vem var idioten som inte kan skilja på ditt och mitt?

Kommentarer
Postat av: Karin

samma här

Postat av: Lainen

Vad sällan du bloggar nu för tiden. Vad har hänt?

2008-01-17 @ 19:15:26
URL: http://jossilainen.blogspot.com
Postat av: Lainen

Det var ju trist.. Jag tappade också min blogglust, men nu har jag börjat bloggbajsa som aldrig förr...
Mja, känns väl ok att vara tillbaka, men jag längtar ändå tillbaka lite. Är lite tråkigt att vara arbetslös också...

2008-01-17 @ 21:50:14
URL: http://jossilainen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback