Konflikt.

Så här var det, jag ska berätta.

Långt innan avresa gick jag ut till S för att knappa in rätt avresetid på motorvärmaren. Jag var välplanerad och hade med mig hälften av packningen då jag möttes av något som kunde vara en bil under något som såg ut som en snögrotta. Eftersom jag inte hade några vantar på mig valde jag att inte ta itu med problemet i denna stund.

Jag gick in, drack en kopp te, såg ett avsnitt Desperate. Mentalt förberedd högg jag tag i resten av packningen, klev i vinterskorna och drog på mig ett par vantar. Jag var ute i god tid och kände varken stress eller ilska. Jag skottade mig igenom snögrottan och fram kom en bil. Yes.

Efter en halvtimmes slit vred jag om nyckeln och S startade, där är den minsann trogen. Det var dock i denna stund som mitt vredesutbrott tog fart när jag insåg att S stod fast! Arg som ett bi gick jag ut och sparkade (hårt!) bort kringliggande snö. Inget resultat. Där spann däcken på en jävel till isfläck och så blev det.

S stod kvar. Jag gick in med all packning och fick sedan lift med min mamma som just slutade jobba. Just nu vet jag inte om det är isfläcken eller självaste S jag ligger i konflikt med. Men arg är jag (nog för att det börjar gå över lite nu, men ändå...).

Kommentarer
Postat av: Frida

Hejhej Malin. Jes, smset kom fram men har tyvärr inte hunnit svara (och sedan glömt bort det..). Tack så jättemkt för det iaf :)! Jag anländer på Alvik den 11 februari! :)
Ha det


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback