Så går det till i vanliga fall.

Så här går det vanligtvis till när det skrivs uppsats på just den här redaktionen;

Själva komma-igång-processen är något utdragen. En mening hit, en mening dit. En käck inledning kanske kan tillverkas vid ett rätt tidigt skede. Men då ska vi ha tur. Slutsträckan består av långa dygn med lite sömn och stress-press-skrivande. Uppsatsen blir klar just precis när den måste (ja, den måste ju) och lämnas in. Den betygssätt, fås tillbaka, ögnas möjligen igenom, läggs till arkivet. Punkt. Stor fet punkt. Där tar det slut.

Men nu!

Nu ska här omarbetas och fixas och grejas för att något ska bli riktigt, riktigt klart. Aaah! Det är kaos på redaktionen. Folk springer hit och dit och papper flygger, pennor vässas. "Vi har aldrig varit med om liknande" meddelas från en någorlunda samlad medarbetare.

Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag vet. Det här är galet... Det är typ nära där jag jobbar också. Iaf hyffast. Vad händer med världen?

Förövrigt lyckas jag inte byta min header... vart klistrar man in bildfilens "namn". Du verkar ju vara en stjärna på det där.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback