Grandma och Mini kryssar.

Jag är singel och kan göra precis vad jag vill, det är sommar och Sverige vann första matchen i fotbolls-EM. Tre mycket positivt laddade ting. Inte så svårt. Däremot glömmer jag lätt bort. Men allt som behövdes var att bli påmind. En fin vän påminde mig tidigare idag. Tack för det och tack vare det kan jag nu berätta om Grandma och Minis kryssning;

Måndag eftermiddag mötte vi upp våra medresenärer, hundratals gråhåriga, och gick i snigelfart ombord på Birka Paradise. Och vilket paradis! Började vårt äventyr med att kolla in hytten och fick första slängen av nostalgi över oss. Den andra kom när en finlandssvensk röst hördes i högtalarna. Åh, ljuva dialekt! Soldäck var första stopp och där trivdes vi bra med varsin Ragnar och sedan lite kalja i bastun med magisk utsikt.



Nostalgitripp nummer tre kom i Tax Freen. Hej barndom, vi minns hur du smakade! Efter lite förfest i hytten åt vi buffé och stängde själva restaurangen. Vi hann prova på kvällens drink och bli underhållna av självaste Babsan. De gråhåriga skrattade så de kiknade åt skämten som var långt nere vid fotknölarna. Vi fnissade i smyg. På dansgolvet såg vi årets sötaste par och täkte att "kan de så kan vi", så vi skakade loss rejält. Innan läggdags hann vi med nostalgitripp nummer fyra; spelmaskinerna.


Ingen rast, ingen ro. Dagen efter kvällen före bjöd på både bingo och musikfrågesport. Vi vann inget. Vi var lite deppade över det. Men ändå så väldigt nöjda över en fantastisk kryssning. Ja, familjen skrattar åt oss, men vi är ju som vi är. Tack Bästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback