Skräcken och pannkakan.

Jahaja, vad har vi att förtälja för världen idag då? Jo, nummer ett; Jag har stekt ungefär sex kilo bacon idag. Det var en av de äckligaste upplevelserna i mitt liv. På alla sätt och vis. Förarbetet med att dela upp de små strimlorna, allt fett som rann och så det värsta av allt; lukten. Jag är inget fan av bacon, sedan tidigare, och blev knappast frälst av dagens skräckupplevelse.

Det andra jag vill berätta idag är mitt enorma problem. Jag är sugen på pannkaka. Jag vill så himla, himla gärna äta pannkaka till middag (nyttigt!), men jag vet hur det kommer att sluta. Det kommer att sluta med att jag står där och svär och är arg och förbannad över att smeten bara fastnar i pannan och vägrar att bli kaka. Det kommer att bli pannkaka av det hela. Så frågan är ju då, ska jag eller ska jag inte? Probleem.



Midsommaraftonsefterrätt, goa grejer kan jag lova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback