Det som kallas nattsudd.

Bara allmänna kvällsfunderingar.

"Godnatt" säger Roomie. Varpå jag svarar "Jag ska koka ägg! Vill du ha?" och helt glömmer bort att hon så klart inte vet att jag tänkte att jag skulle koka ägg att äta till frukost imorgon. Det är lätt att glömma bort att andra inte bor i ens egen hjärna. Ägghistorien slutade för övrigt katastrofalt med att det kokade och bubblade över så till den milda grad att jag trodde att det skulle bli översvämning. Nej, nu ljög jag. Det var ju inte ens till tröskeln.

Appropå det här med hjärnkontoret, så måste jag säga att jag tycker att det är skönt att det bara är jag som har nycklar dit. Till mitt eget alltså. Det är bara mitt och ingen annans. Tänk vad mycket man tänker på under en ynka dag.

Idag till exempel. Jag har tänkt på sådant som är orättvist. Jag har tänkt på hur mycket jag vill krama Pärlan. Jag har tänkt på hur mycket jag bara älskar min tatuering. Jag har tänkt på hur galen jag blir på människor som inte gör rätt för sig. Jag har tänkt på det som fattas mig. Jag har tänkt på hur mycket jag bara älskar satsumas. Jag har tänkt på vad jag ska dekorera pepparkakshuset med. Jag har tänkt på att jag nog kommer att kugga en tenta för första gången om cirka en vecka. Jag har tänkt på att jag bara älskar att träna.

Just nu tänker jag på det här med nattsudd. Det blir ju lätt lite suddigt. Lite dimmigt. Ja, du vet. Obegripligt. Sån är jag! Och nu ska jag sudda bort allt onödigt som hjärnkontoret har skrivit ner idag. In i sovdimman och vakna upp till en ny tänkardag. Jag är nog lite av en tänkare (nähä?!).



God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback