Jag är ingen Barbie, men färgklickar finns.

Jag är ingen Barbie. Jag har inte konstant blå ögonskugga och ett vitt leende. Barbiehänderna har jag dock, gymnastiktränad som jag är. Men inte ens de är för alltid och evigt. Vissa dagar är skitdagar. Kort och gott. Idag är en sådan. Igen. Inte på grund av omständigheterna egentligen. Mer bara på grund av humöret som inte går att styra.

Men så sitter jag och bläddrar mellan kanalerna på tv-apparaten och helt plötsligt dyker en välbekant nuna upp. Bo L. Det gör min dag. Trodde jag. När han säger "Plocka upp den som en korvring, som jag brukar säga" så inser jag att det gör min dag. Och så inser jag att livet ju är fullt av magi och färgklickar. Som det här höstiga trädet som finns på Ringis.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback