Det går åt rätt håll. Västerut.

Miljöombyte. Det var precis vad som behövdes. Nu har jag hittat det igen. Med råge känns det som. I fredags skrev jag antagningsprov i fyra timmar och slet mitt hår för att de franska texterna var så svåra och för att det givetvis bara dök upp svenska ord som jag aldrig sett, hört eller sagt i hela mitt liv. Helt ärligt så där så skulle jag vilja påstå att jag floppade, men något spännande hände i min hjärna när jag satte tänderna i den första engelska texten. Jag fick något av en aha-upplevelse och blev så där peppad så jag började le för mig själv. Det är verkligen det där jag vill göra. Så himla kul ju! Fin upplevelse.

Efter det långa antagningsprovet delade jag och Gabriella på en flaska vin och pratade om livet för att dagen därpå möta upp Lovisa. Vår reunion var ett faktum och så även vårt shoppingsug. Det blev en helt fantastisk dag. Och den blev knappast sämre när Bästa helt plötsligt ringer och säger att jag blivit med lägenhet. To good to be true. Men det var sant. Då kände jag att I love life och det är helt klart på väg i rätt riktning.

Denna söndag spenderar jag gladeligen tre timmar på Arlanda. Jag gillar faktiskt Arlanda. Jag hänger med Internet och läser franska skvallertidningar. I min hjärna planerar jag även kvällens träning och förutspår att vissa av döttrarna kommer bli nöjda när jag meddelar veckans mission. Höhö, som man brukar säga. På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback