Rum. Room. Sobe. Chambre.

Hemmets trygga vrå. Vart är det? Snart på en gata, vars namn jag har glömt bort, mitt i Nice. Fyrtiotvå kvadratmeter har jag blivit tilldelad. Dessa ska jag dela med en svensk student. Vem denna svenska student är vet jag ej. Men det är inte den roomie jag haft i drygt två och ett halvt års tid.

Igår var jag och kollade in min ex-roomies nya lägga. Den var fin och det känns bra och tryggt att lämna henne där. Men väldigt märkligt. Där ska hon bo. Men inte jag. Och nu vet man aldrig när vi ens kommer att bo i samma stad igen. Tråkigt, tycker jag. Men som Frippe noga påpekade, det är "vi ses" och inte "hejdå". Ja, självklart är det så. För min ex-roomie kommer ändå alltid att vara den som bokstavligt talat sopade upp spillrorna och glassplittret den där hemska, hemska marsdagen förra året. Tack för det och för alla hemmagjorda cheeseburgare och spispoppade popcorn (höhö)!
 
Ett nytt rum väntar. Come and knock on my door. I'll be waiting for you!


Kommentarer
Postat av: Ex-roomie

Åh va fint, tack själv!

Jag vet inte heller hur de kommer bli de här. Har köpt mig en radio utifall de blir för tyst.. Tur jag har tvättmaskin iaf, för ta mig ner till tvättstugan vet vi ju alla att de inte funkar så bra för min del. ;) Tack för alla tvätthögar.

Och jag vill även minnas att jag nog aldrig på två års tid tvättat toaletten i vår lägga. (INTE OKEJ..men nån annan hinner ju alltid före)

Anyhow de där glassplittret är jag glad att jag behövde sopa upp också, och skulle göra igen om de behövdes. De var nog bäst som de blev.. Annars hade inte du flyttat till Nice nu tror jag! Och de vore ju trist för dig. Nice är ju nice ju.

Ps. Du glömde Zimmer!

2009-08-27 @ 13:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback