Saknad - Barnen.

I helgen har det varit fotbollsfestival i stan. Hotellet har varit fullt med fotbollslag. Det fick mig att sakna mina barn. Och hela grejen. Särskilt det där med att resa iväg med dem. Det man sliter för hela terminen. Det som allt pepp-talk, allt skrik, allt gnäll, allt tjat, allt pisk, alla skratt, all gråt, all svett och all kärlek ska leda fram till. Att åka iväg med en massa barn. Ta dem under sina vingar och göra det bästa för att de ska få en sån där grym åka-iväg-med-laget-helg att lägga till i minnesbanken. En sån där "Åh, kommer du ihåg när vi var iväg på den tävlingen". Det var mitt och Sofis stora mål när vi tog över den lilla gruppen sexåringar. Vi ville så gärna åka iväg på en resa med dem. Och det gjorde vi. Som 18-åring lastade jag in ett gäng kids i en buss för första gången och jag gillade det så mycket så det fick bli till en fin vana. Lite hit och dit har jag tagit med dem. Med favoriterna Östersund och Sundsvall så klart. Och den ena resan har alltid överträffat den andra, för man blir hela tiden bättre på det man gör. Både som reseledare och coach.

Så i helgen när jag såg alla ledare med sina adepter blev jag avundsjuk. Väldigt avundsjuk. Jag vill också åka iväg med ett lag. Hålla koll på tider, veta när bussen går, sätta godisförbud, måsta säga till en miljon gånger att det är läggdags, veta vart alla ska, räkna in så att alla är med, dela ut frukt och dextrosol, dubbelkolla med alla så att de inte har glömt sina matkort, plocka ihop kvarglömda grejer och så klart bara vara med, och få känna att man nästan lite grann äger, ett gäng underbara barn.

Den känslan är alldeles för magisk för att jag ska ha känt den en sista gång i mitt liv. När min tillvaro är lite mer stabil och bofast igen är det definitivt något som ska få ta plats i vardagen. Förmodligen inte med samma underbara barn, men de finns ändå alltid i mitt hjärta. Oj, vad jag saknar dem. Redan.


Kommentarer
Postat av: Marran

Jag kommer sakna dig så gymmt mycket! På varje träning, varje uppvärming, varje styrka, varje uppvisning, varje tävling.. Ha det bra i frankrike nu.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback