Isolerad och töör människa.

Jag har isolerat mig från omvärlden under ganska många dagar nu. Både bra och dåligt. Kanske. Kan vara någon slags försvarsmekanism för att komma undan den där känslan av saknad när jag ska flytta härifrån. Kan vara. Ute på ön är aktiviteterna något begränsade. Det ges mycket tid till att tänka. Och ju mer jag tänker, desto mer stör jag mig. Man hinner tänka om den där personen verkligen sa så den där gången för någon vecka sedan. Beter sig den där människan alltid på det där sättet utan att jag tänkt på det? Och så hinner man gnaga och älta ett par gånger om och om. Sjukt onödigt, eftersom man varken kan konfrontera eller ändra. Man kan ju inte ringa någon och bara fråga "Hej, är du alltid en idiot?".

Hur som helst. Nu är det helg och dags att byta öliv mot nattliv. Tydligen. Personalfest ikväll och någon slags TT-festfastmedpojkvänner imorn. Jag vet i skrivandets stund inte riktigt vad det ska vara bra för. Folk. Umgänge. Hmm. Jag hade hellre suttit i bastun på Ål med en Staro i handen. Ja. Töör är vad man blir när man isolerar sig och inser att omvärlden är full av människor vars sinnen och handlingar ibland verkar vara helt efterblivna.

Ooo. Dags att tagga till. Hittepåle och säg skål vetja!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Men du, ut och träffa lite folk. Njut av Umeå en stund för det kommer du aldrig göra sedan du flyttat därifrån. Haha. Nej jag skojar bara men som sagt ta dig från Holmsund för snart ska du ut i vida världen. (JAg är sååå avis på dig ska du veta!!)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback