Allmänbildning.

Läsa bör man, annars dör man.. obildad. Jag älskar böcker, tidningar, tidningsstånd, boklådor (!).

En nyfunnen kärlek kring temat allmänbildning är "Vem vet mest?" som sänds på SVT. Kan mycket väl klassas som tidernas bästa frågesportsprogram i svensk TV. Cirka halvtimmen långt, snabbspelat, enkelt, fokus på tävlingen och inte de tävlande, inga onödiga extrabounssupergrejer, inget lull-lull och en bra blandning frågor. Jag gillar det så mycket så jag överväger starkt att skriva ett långt och varmt tackbrev till SVT.


Kommentarer
Postat av: Mikaela Urbom

Ja gillar faktiskt också de programet :D as kul med både nödvändig och onödig fakta ;)

Postat av: kerstin

din mormor var duktig på att skriva till kungen och drottningen går det i släkten månne...att tycka till... ;)kramis!

2009-12-04 @ 18:52:48
Postat av: Malin

Hehe, det kanske det gör. Min äldsta bror brukar också vara duktig inom det området :)

2009-12-04 @ 19:02:46
Postat av: Gerd

Och Richard är ju så härlig!

2009-12-05 @ 17:44:09
Postat av: marre

Och jag som trodde att jag var ensam om att se det programmet! Eller ja, i min ålder i alla fall.

2010-10-17 @ 23:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback