Vet du vad man vakar in till den 12 december?

Julfestligtheterna till ära tog jag på mig lite festliga kläder och tog kort på mig själv i spegeln. Så himla festligt va?! Efter den lilla tillställningen på skolan med spännande och god mat tog jag på mig grandmakappan och gick hem. Nu sitter jag och kollar diverse briljanta program (gissa vilka!) på min favoritweb (gissa vilken!) i hopp om att hålla mig vaken sisådär tre timmar till.

Man skulle kunna säga att jag har en liten Luciavaka. Fast en dag för tidigt då. Jag inväntar inte att någon Lucia med tända ljus ska skrida in i mitt mörka hus. Nog för att det också skulle vara trevligt. Jag älskar Luciatåg. Men just nu väntar jag på att Luca ska rulla in med sin svarta bil. Lucavaka alltså. Det är sånt man gör natten till den 12 december. Det visste ni inte va? Inte jag heller, om jag ska vara ärlig. Man lär sig saker hela tiden.

Vad gör du?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback