Projekt: Banta pärmen!

Dagen efter en migränkväll brukar jag vakna med energi och enorm livslust, bara för att äckelsmärtan är borta. Riktigt så var tyvärr inte fallet imorse. Det låg kvar och grodde något i mitt huvud och jag var tvungen att ta hela morgonen i slow motion för att inte provocera fram mer skallvärk. Typiskt. Skoldagen passerade sedan bra trots det mindre upplyftande ämnet eutanasi och eftermiddagen ägnades åt ännu lite mer turistande. Säg mig, kan man någonsin turista färdigt i en stad?

Dagens mål: Musée des Beaux-Arts.
Kort kommentar: Vacker byggnad. Blandad konst.
Kvar på näthinnan: Mer eller mindre groteska/bizarra
verk av Gustav-Adolf Mossa.

Efter museivisiten drog jag igång ett projekt. Banta pärmen, kan vi kalla det. Fyra månaders studier har resulterat i ungefär tio kilo papper, något som inte kommer att få plats i min packning, så jag tog helt enkelt och gick igenom precis allt vi har studerat. Lite grann, var tanken från början, men jag blev så inne i mitt projekt så jag körde det ända in i mål. Det tog så lång tid så jag glömde bort att springa och att göra läxan till imorgon. Så kan det gå! Nu har jag i alla fall en bantad pärm.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback