Hetvägg med dödlig utgång.

Igår åt jag årets första semla, alternativt hetvägg, alternativt fastlagsbulle. Visste ni förresten att kung Adolf Fredriks död,1771, skylls på bland annat denna bakelse? Hur som, jag åt bara en semla och det överlevde jag. Så klart. Karin och Daniella hade bakat och tagit med till vår filmstund. Det var ett fint initiativ tycker jag och det var så himla gott. Själv tänkte jag baka semlor nästa vecka, till den riktiga dagen. Varför bryta en fin tradition (för två år räknas väl som tradition?)? Soffe - Semlan i egen hög person - och Roomie har gillat det. Och jag med.


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Jag funderar hur jag sak göra på fredag. Skulle va trevligt. Hör av mig!

2009-02-17 @ 18:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback