Varför kasta iväg talang?

"Den som kan något gör det, den som inte kan något undervisar."

- George Bernard Shaw.


Det är slöserig med talang att bara gå på halvfart. Det är tråkigt att kasta bra virke i soptunnan. Men om man inte vill, då går talangen tyvärr till spillo. Om man nöjer sig med lagom och okej, då uppnår man aldrig perfektion. Men jag är envis och jag gillar perfektion. Måste bara komma på nya vägar att gå för att ro i land den sista resan. För jag vet att den resan skulle kunna bli så himla, himla bra! Frågan är ju om en persons vilja räcker genom hela långa landet. Det är tveksamt. Det handlar om varje enskild inställning. Inställning är A och O. Och har man talangen bör man ta vara på den. Det finns strålande virke och jag vill bygga ett HUS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback