Jag kan inte lova något.

Det här med nyårslöften kan vara lite lurigt. Det är ju svårt att lova saker för 365 dagar framåt. Jag kan inte lova mig själv saker ens för en dag. Jag har snarare nyårsönskningar.

  • Jag skulle vilja besöka biblioteket oftare. Och då inte i pluggsyfte, utan med syftet att låna böcker som jag vill läsa bara så där av egen fri vilja.
  • Jag skulle vilja rensa ut allt skräp som jag har samlat på mig som påföljd av mina hamsterfasoner.
  • Jag skulle vilja bli bättre på det här med matlagning.
  • Jag skulle vilja förbättra min självdisciplin.
  • Jag skulle vilja lära mig franska på riktigt, riktigt.
  • Jag skulle vilja se till att jag får ordentligt antal sömntimmar per dygn.
  • Jag skulle vilja sätta en bra handvolt-frivolt efter tre år på hyllan. Här ingår väl även att med gott mod kränga sig i en gymnastikdräkt igen.
  • Jag skulle vilja locka håret oftare.
  • Jag skulle vilja utveckla grönare fingrar.

Men jag kan inte lova något. Därför lovar jag inte heller något. Jag säger bara att jag skulle vilja.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback