När det inte blir som man har tänkt sig.

Härom veckan fick jag idén att jag skulle måla om den gamle fule byrån. I stället för att bara tänka och säga att det kanske skulle bli fint, så tog jag tag i saken. Gjorde ett mycket målinriktat besök på färgaffären och kom därifrån med den färg jag ville ha. Inte "typ" den färg jag ville ha, utan den färg jag ville ha. JA. Installerade mig i garaget, putsade tills dammet fyllde mina lungor och penslade tills all träfärg var borta.

Det var ju lite pirrigt och otåligt där under själva väntetiden när allt skulle torka och jag funderade på hur det skulle bli egentligen. Köpte nya knoppar till lådorna och kände att nu är det är klart. Och vet du vad, det blev faktiskt inte alls som jag hade tänkt mig.

Det blev faktiskt bättre. Ååh, high five! Jag blir glad på mig själv när jag faktiskt gör saker som jag tänker att jag ska göra och när det faktiskt blir bra också. En bra kvinna reder sig själv, som min pappa brukar säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback