Vardag är vardag och vardag är livet.

Vissa dagar är liksom bara bra. Utan fyrverkerier och skumpa, men med matlåda och kollegieblock. Eftersom vardagen är livet kan man väl lika gärna se till att vardagen är bra? För det ser man faktiskt till själv. Det borde alla lära sig.

Språkhistoria och översättning kan mycket väl komma att bli favoritkurserna denna termin, så språknörden har varit nöjd idag. Korvstroganoff är en av världens godaste maträtter. Ja, jag säger världen. Träning direkt efter uni. Lite klen kände jag mig, men sjukt smidig. Så himla nice. Sen kom motti förbi med middag och det blev nog pricken över i för en riktig pangdag. God mat och mammasällskap. Det gillar jag. Jag har inget akutplugg att ta tag i, utan kan i lugn och ro dricka kaffe, läsa tidningar och stryka tvätt. Tacksamt. Det enda jag känner skulle kunna göra den här kvällen ännu bättre är riktigt god choklad. Vart är chokladen? Okej, den kanske får höra helgen till. Jag har ju i alla fall hundgodis. Mandelbiskvier.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Malin! Mamma här!!!! . Kanske ingen språkvetare men hur kan du skriva " vart är chokladen. Ordet vart finns väl inte eller???? Kram

2009-01-29 @ 22:54:22
Postat av: Malin

Mamma? Va? Vart är ett adverb i det svenska språket. Det finns.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback