Eko, eko. Hallå, hallå?

Semester tror jag man kallar det. När man reser bort från sin borg och sin vanliga vardag och släpper allt. Ansvar, tankar, jobb och gränser. Två veckor av detta fantastiska fenomen har jag i ryggen och jag gillar det. Jag kan säga som så här. Gick du i högstadiet när "Baby one more time" slog igenom skulle du ha varit i Globen när Brittan med cirkus var där. Har du inte varit i Kroatien? ÅK DIT! Gillar du sjömat? Åk till Split. Gillar du lavendel och stora lyxiga båtar? Åk till Hvar. Gillar du marmor och stränder med småsmåsmå stenar? Åk till Bol. Gillar du kristallklart svalkande vatten och riktigt mörk chokladglass? Åk till Dubrovnik. Gillar du din syster? Åk och hälsa på henne. Gillar du fars? Åk till Karlstad.

Det gjorde jag. Det var bra.

Nu sitter jag på Arlanda igen och som alltid när jag är på väg hem vill jag springa och hoppas att ingen hinner ifatt mig. Hemma väntar jobb, flyttpack, flyttstäd, flytt och en månad i kartonger. Det känns väl sådär. Men! Det är bara en månad. Sen är jag on the go again. Och det känns fantastiskt. Jag drabbas av små inombords panikattacker ibland, men när jag kommer ihåg att andas är allt bara så rätt.

Små historier från det vackra landet Kroatien kommer kanske en annan dag. Kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback