Kalastajm!

Imorgon är det kalas. Femårskalas närmare bestämt. Min älskade lilla Pärla blir hela fem år. Det är en hel hand full med fingrar det. Ofattbart nästan. Jag har oturligt nog missat min älskades fyra första kalas, men i år är jag minsann hemma och då tänkte jag att det var lika bra att gå all in. Därför har jag, Pärlan och Minipärlan idag bakat både muffins och en chokladkaka. Lite kalascookies slängde jag ihop också och ja, man skulle ju kunna tro att det är en femåring som målat med glasyr på dem. Vi låter det vara osagt huruvida det ligger någon sanning i en sådan tanke eller inte. Imorgon är det Pärlans dag och jag ska dit nästan i ottan tänker jag och sedan vara lektant hela dagen. Det ryktas om över ett tjog med ungar. Spännande. Men vad gör man inte för en Pärla, liksom? Särskilt när det är kalastajm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback