Musikmaskinen.

Ibland hör jag låtar som jag bara blir helt förälskad i. Känslan jag får i kroppen när jag hör dem går inte att beskriva. Det är så himla märkligt. Det är som att vissa kombinationer av toner och ord trycker på precis rätt knappar. Vi har som typexempel bland annat Snow Patrols låtar How To Be Dead och Chasing Cars. Dessa låtar framkallar någon slags utomkroppslig upplevelse varje gång jag hör dem. Det är märkligt, men mäktigt. En ny stjärna på himlen är Erik Hassle och den briljanta låten Hurtful. Jag kan inte tröttna på den. Den går så himla mycket på repeat. Underbart.

Och appropå musik så slängde min kära syster ihop en dänga en gång, vars text jag funderar lite över ibland och använder lite som en note to self. Kan man säga.

"I'm no part of any plan, I'm no wife for any man. I'm no book that you can read and I'll never be the one you need [...] You better run you better hide. Love is suicide."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback