Tre av en sort och igår blev det fest.

Berggren kom igår vid halv elva till min sorgliga lilla vrå. Hon hade laddat upp med precis sådant som man vill ha en kväll som gårdagskvällen. Efter knappa trekvarten av umgänge och uppdatering kom vi på att vi nog skulle gå ut och dansa lite. Ut gick vi, men någon dans blev det faktiskt inte. Däremot en helkväll med mingel och riktigt mycket roligt folk. Det hann även hända både det ena och det andra. Oh my! Vilken pangkväll. Lyset tändes alldeles för tidigt och vi tvingade fram en liten efterfest hemma hos DiscoDavve. Väldigt festliga var vi som la oss i soffan, pratade om livets viktiga och somnade under en handduk. Det var med en något förvirrad känsla jag vaknade imorse, men efter att jag lyckats lokalisera mig kändes det bara klock.

Även vädret var klock och vi bestämde oss för att våldgästa Ål. Helt rätt val. Slöt upp med den tredje parten av tresamheten och har haft en riktigt, riktigt bra dag. Skvaller, yatzy (jag vill inte prata om det), sol, maaat, bastu med tre nakna dopp och så en liten kvällskörv på det. Där har vi det. Det som det hela handlar om.

Skjutsade iland mina vänner (note: en något ostabil kaptensinsats) och nu är jag på ön igen, redo för att sova. Det är helt klart med en fin känsla i kroppen. Skulle kanske känna lite mer harmoni om yatzyn hade gått bättre, men man kan väl inte få allt här i världen. Världens bästa barndomsvänner kan duga rätt bra det med. Mhm.

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Emma

Så klokrent dygn. Såg när jag satt mig i bilen att jag var precis 24 timmar. Så bra det var. Måste göras om...

2009-07-30 @ 10:19:43
Postat av: Johanna

Oj oj, det lät som en underbar dag. Själv har jag haft trre helt galna dagar i Göteborg. Efter som jag inte bor där längre har jag levt ett semesterliv där man inte har några begränsningar. Insane, men kul. Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback