Mitt Cypern lämnar jag som det var.

Jag tror jag börjar få lite distans. På riktigt. Mer än på kartan. Idag är nog en av de första gångerna som jag faktiskt tillåter mig själv att tänka att jag saknar medelhavsön lite grann. Mitt Cypern så som jag hade det. Jo, lite. Och då tänker jag enbart på själva landet. Husen, maten, klimatet, mentaliteten (som förvisso många gånger bara gjorde mig gaalen). Medelhavet! Jag är officiellt kär i Medelhavet, så är det bara. Just Cypern är ett land jag aldrig kommer besöka igen i hela mitt liv (jag är inte långsint, bara principfast och vill lämna ön som den var), men Medelhavet kan man ju bada i från fler stränder är Corall Bay Beach. Javisst. Nice till exempel! Herremingud, bara den faktorn gör ju att Nice i höst känns ännu mer rätt.

Heja Medelhavet. Snart kommer jag faktiskt igen. Ja, jag gördeba. Så mycket bättre än sist också. Men idag kan jag erkänna att Cypern är en vacker ö. I alla fall mitt Cypern så som det var från min balkong. Då.


Kommentarer
Postat av: Motti.

Visst är ön vacker och så skall den förbli. Jag trodde också en gång i min ungdom att jag aldrig mer skulle besöka den ön men ack så fel. Kanske du och jag en dag tar en tripp dit och hälsar på våra gemensamma goda vänner. Kram till dej från Motti.

2009-07-02 @ 23:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback