Det här med folkbärs.

Jag har tänkt på en sak, angående folköl. Det fanns en tid, den tiden då man inte fick köpa sin egen rusdryck, då det ansågs lite pinsamt att dricka folköl. Det var liksom för mesigt, inte nog med promille. Jättekonstigt egentligen, då man inte ens var tillåten att dricka någon promille överhuvudtaget. Det var även på den tiden då man egentligen inte tyckte att öl var särskilt gott, men det hörde ju ÖK85 till (eller vad säger ni, fiskmåsar?).

Nu däremot, måste jag hylla folkbärsen och även mig själv som köpte hem ett stort lass innan helgen. Tack för det. Fast egentligen skulle jag behöva något mycket starkare nu. Men, men, man tager vad man haver och en Carlsberg är ju förjävla gott. Skål.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback