This is madness, I'm tellin' ya!

Idag har jag skrivit översättningstenta i faktiskt på pricken sex timmar. Lite lätt mör i huvudet. Och kroppen också för den delen. Och självklart med en liten känsla av att det förmodligen inte gick vägen. Det är det jag utgår ifrån när det kommer till fransk grammatik och översättning. Det är galet. Nästan lite löjligt. Något annat som är galet är att jag blev löjligt glad över ett sms jag fick igår, precis på pricken när jag skulle gå och lägga mig och höll på att krevera av min egen nervositet. Det var liksom bara så trevligt och kom så lägligt och jag blev bara så glad. Hmm. Skärpning.

Måste vila hjärnan ett tag nu innan jag tar itu med plugg inför fredagens tenta. Kan hända att det blir hjärnvila resten av dagen faktiskt. Ikväll blir det ett glas vin eller två (eller tre eller fyra?) med i alla fall några klassvänner, hoppas jag. Känns som att vi är värda det. Ja, det tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback