Find a happy place.

Just nu skulle jag gärna sitta på min balkong med ett glas vin i handen. Solbränd. Med solglasögon. Med solljus. Utan något annat att göra än just dricka mitt vin. Det är just nu mitt happy place i hjärnan och jag tänker att bara jag tar mig igenom april och maj så kommer jag till slut att sitta där. Sista sommaren på balkongen. Med ett glas vin i handen. Det får fungera lite som en morot, för just nu undrar jag hur jag ska orka mig upp imorgon igen strax före sju. Hur jag ska orka anstränga hjärnan för att försöka förstå vart adverbialet ska placeras och varför grand-mère inte har ett e fastän det är feminint. Hur jag ska orka skriva en uppsats. Hur jag ska orka träna med TT och eventuellt även springa en stund. Hur jag ska orka ringa runt till SJ och diverse bussar. Hur ska jag orka?

Med en morot. En morot i form av ett glas vin på balkongen. Ett happy place helt enkelt. Dit hjärnan kan vandra när det börjar tändas skyltar med texten "overloaded" runtomkring på grabbarnas kontor. Skål för happy place. Och snart ska jag sova. Sov place är också bra. Mycket bra. Bonne nuit.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback