Det är fest överallt här.

När bibliotekshögtalarna ropade ut att det var femton minuter kvar till stängningsdags kände jag att det var dags att packa ihop och åka hem. Cyklade förbi Linn på hemvägen. Vi beklagade oss först lite grann över morgondagens tenta men gick sedan över mot betydligt trevligare samtalsämnen och livsåskådningar. Drack varsin folköl för att få känna på lite feststämning, men mycket mer än så blir det inte. Inte för oss i alla fall. För alla andra i staden verkar det vara fest som gäller. Det grillas, samkvämas och dricks diverse rusdrycker. Trevligt. Kul för dem. Solen skiner också. Själv ska jag dra på mig springskorna (ja, sammasamma) och ta en svängom innan jag gör sista rycket med verbkonstruktioner och objektspronomen. Grattis till mig.

Ha en trevlig fredag, världen. Gör inget som jag skulle ha gjort!

(Här skulle det kunna vara en mycket, till texten, passande bild, men den är alldeles för opassande ändå...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback