Ett migränbarns signum.

Jag upptäckte just att jag har diverse värktabletter i, i princip, alla mina mest använda väskor och plånböcker. Har alla det, eller är det bara vi migränmänniskor som försöker vara förberedda när det elaka slår till? Dunno. Men det verkar i alla fall fungera som nångon slags fågelskrämma eftersom jag numera är rätt skonad mot detta monster. Tack för det.

När vi ändå är inne på ämnet så kan jag ta upp något som hände härom kvällen. I förbifarten så läser motti på baksidan av ett paket värktabletter och konstaterar högt för sig själv och för mig "Nej du ser, man ska undvika dessa om man försöker bli gravid". Jag blev med ens en fågelholk och försäkrade mig om att hon fortsatte en konversation som hon hade haft med någon annan, vid något annat tillfälle, för senast jag kollade var jag verkligen inte intresserad av någon sådan aktivitet. Eller ja, ni förstår. Se upp för Voltaren, ni som vill ha tillökning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback