Majbrasan i hallen.

Åh jisses. Jag är fortfarande i något av ett chocktillstånd efter gårdagens majbrasa. Det var nämligen så att vi grillade på två små engångsgrillar ute på gården. Vi valde att ställa dem på gården i stället för på balkongen eftersom vi inte ville att det skulle ryka in så förfärligt i lägenheten. Mmm. Vänta bara. Flera timmar efter grillningen kände jag, Bree som jag är, att det var lite ofint att bara låta grillarna stå kvar ute på gården så jag plockade in dem. I en påse. Ståendes i hallen. Det var ju kanske det minst smarta jag gjort på hela året. En stund senare märker min kära Roomie nämligen en viss rök i hallen och får sedan något av en chock när hon ser den lilla majbrasan intill våra jackor. Efter ett snabbt och effektivt släckningsarbete av alla, utom en viss mamma som bara står och skrattar, så kommer chocken. Herregudihimmelen. Det där hade kunnat sluta illa. Riktigt illa. Jag var tvungen att ringa min vän brandmannen på en gång och erkänna händelsen.

Så ja, den enda majbrasa jag såg igår var den som ägde rum i min egen hall. Jag får lite ont i magen när jag tänker "tänk om". Note to self: Vatten på engångsgrillen. Vatten! Ibland tänker man ju inte riktig med hjärnan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback