Go ahead and JUMP!

Imorse klev jag upp tidigt och tvättade två stora tvättar. Att tvätta är väl egentligen inte en favoritsysselsättning, men jag tycker ändå att det är befriande på något sätt. På samma sätt som att diska och städa och skrubba riktigt rent i handfatet. Det känns bra helt enkelt. När det är rent runtomkring mig känner jag mig ren också. Ren infinitiv efter rörelseverb och förnimmelseverb. Dunk, dunk. In i huvudet. Ja, just det. Efter tvätt och diverse städ och plock cyklade jag till uni för att plugga. Skrev en tenta på nästan riktigaste rikt och var verkligen noggrann. Jag säger bara suck. Det känns inte så stabilt. Förvisso klarade jag tentan, men med endast ett fåtal poängs marginal. Skulle jag klara den riktiga tentan imorgon så är det minsann med nöd och näppe.

Lite lätt uppgiven. Mina övningstentor tog slut redan efter tre och en halv timme så jag valde att cykla hem. Pluggar vidare lite och snart tänker jag lägga mig på balkongen och bara vänta på TT-träning. Ikväll har vi tre timmar på oss att dansa för livet och få allt att sitta. Ja jäklar, vad det ska sitta. Sen ska jag iväg och releasefesta lite med diverse fiskmåsar. Ta en öl eller två och varva ner inför morgondagen.

Det sägs att hoppet är det sista som lämnar kroppen, men jag vet inte jag. Det känns lite som att det inte spelar någon roll hur mycket jag hoppas eller hur högt jag hoppar. Men, med den optimistiska sidan som dominerande hoppas jag ändå att jag ska lyckas hoppa över morgondagens alla hinder. Hopp, hopp, HOPP!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback